Blogi

Systemaattinen seuranta auttaa parantamaan asiakaskokemusta

12.12.2017
Tuulia Virtanen ja Jertta Eerola

 

Olemme jo vuosia mitanneet asiakastyytyväisyyttä systemaattisesti. Meille asiakkaita ovat sekä toimeksiantajat että ehdokkaat, ja siksi kokoamme palautetta molemmilta.

Asiakastyytyväisyyttä mittaamalla saamme lisätietoa siitä, kuinka palvelumme toteutus todellisuudessa sujuu, mikä on palvelumme laatu ja kuinka voimme kehittää toimintaamme edelleen. Palaute on ollut erittäin myönteistä.

  • ”Mielestäni koko prosessi on mennyt erittäin jouhevasti tähän saakka ja olen saanut S&S Consultingista erittäin ammattitaitoisen kuvan.”
  • ”Olette pitäneet minua ajan tasalla siitä, missä mennään. Henkilökunta on ollut todella mukavaa ja asiantuntevaa. Teille on ollut helppo tulla, ja prosessi on edennyt nopeasti.”
  • ”Minulle jäi positiivinen kuva arviointipäivästä ja S&S Consultingista. Tehtävät olivat haastavia, mutta motivoivia. Haastattelija toimi niin, että tuntui helpolta kertoa itsestäni.”

Kyselyillä selvitämme mm. haastattelussa käyneiltä, kuinka he ovat kokeneet yhteydenottomme ja haastattelutilanteen. Esimerkiksi haastatteluiden vuorovaikutteisuus on arvioitu erinomaiseksi. Myös kokemukset soveltuvuusarvioinneistamme ovat olleet erittäin hyviä.

Toimeksiantajien palautteissa on ilahduttanut erityisesti se, että peräti 100 prosenttia vastanneista käyttäisi palveluitamme uudelleen ja suosittelisi meitä edelleen omalle verkostolleen. Toimeksiantajat ovat olleet tyytyväisiä konsulttiemme toimintaan: esimerkiksi asiakkaan rekrytointitarpeen ymmärtämistä, ammattitaitoa ja palveluhenkisyyttä on kiitetty.

Systemaattinen asiakaspalautteen kokoaminen on alallamme poikkeuksellista. Tavoitteemme on parantaa asiakaskokemusta edelleen. Ohjenuoranamme Suomen Standardisoimisliiton standardi CEN/TS 16880:2015.fi ensiluokkaisten asiakaskokemusten luomisesta palvelun erinomaisuuden avulla. Standardin mukaan ensiluokkainen palvelu on sekä yksilöllistä että positiivisesti yllätyksellistä.

Lisätietoja SFS:n Palvelun erinomaisuutta kuvaavasta standardista, katso video.